Страницы

Слайдер фотографій

Моя робота

«Формування психологічного клімату з використанням проектних технологій».

Педагогічне проектування є джерелом інноваційних змін освітнього простору, заснованих на науковому дослідженні, цілепокладанні, прогнозуванні, конструюванні, моделюванні різних об'єктів, розробці технології майбут­ньої діяльності.
У сучасній педагогічній літературі проек­тування розглядається як методологічний принцип, відповідно до якого діяльність здій­снюється з урахуванням особистісного змісту педагогічної дії; специфічний вид діяльності, спрямований на створення проекту як осо­бливого виду продукту; науково-практичний метод вивчення і перетворення дійсності; форма породження інновацій; управлінська процедура.
Проектна діяльність — це завжди прагнення змінити недосконалу дійсність і тим самим наблизити більш досконале, з точки зору авторів проектування, майбутнє. Педагогічне проектування переслідує додаткову мету: зміна людей, що здійснюють проект. Особистісно діяльнісний початок проекту­вання містить у собі глибокий стимул до самовдосконалення. Проектна діяльність стає засобом розвитку і саморозвитку як специфічних проектувальних здібностей, так і особистості в цілому, виступаючи уні­версальним джерелом навчання, виховання, творчої взаємодії учнів і педагогів. Про­ектна діяльність відрізняється мозаїчною природою, складаючись з дій, що є фраг­ментами інших видів діяльності. Завдяки ньому розвиваючий потенціал участі в проектуванні зростає через можливість та необ­хідність засвоєння додаткових видів і форм активності на кожному з етапів реалізації проекту. Це діагностичні, прогностичні, оцінюючі дії; різноманітні форми і види ро­зумових і практичних процедур, пов'язані з плануванням, супроводом, підтримкою, управлінням, комунікацією, експертизою. Для практичного формування основ педагогічного проектування освітніх інновацій особливого значення набувають інтерактивні технології, у тому числі тренінгові. Адже саме поняття «тренінг» трактується як: спосіб професійного й особистісного розвитку; як процес створення нових функціональних утворень, керівників поведінкою; як спосіб перепрограмування наявної у людини мо­делі управління своєю діяльністю; як фор­ма навчання.
Структура тренінгу така: вступ у тренінг (створення комфортного, психологічно­го клімату в групі, рефлексія, 15-30 хв.); основна частина (оцінка рівня поінформо­ваності з проблеми, актуалізація проблеми і завдань для її вирішення, інформування щодо проблеми, закріплення знань, умінь, навичок, підбиття підсумків); заключна частина (підбиття підсумків роботи, оцінка отриманого досвіду, перспективи подаль­шого застосування результатів, 15-30 хв.)
    Зараз, ми спробуємо провести на практиці вище описаний, один з видів проектування – тренінг. 

Тема:  «Формування психологічного клімату з використанням проектних технологій».
Мета:   Визначити психологічний клімат колективу, розробити поради та рекомендацій  щодо його покращення, та підвищити рівень психологічного клімату в педагогічному колективі.
Задачі: Ознайомити директорів з основними принципами роботи над позитивним психологічним кліматом в педагогічному колективі, відпрацювати на практиці інтерактивні технології, з метою вивчення психологічного клімату в колективі.
   Сформувати позитивну мотивацію у директорів на використання порад, рекомендацій для покращення психологічного клімату в педагогічному              колективі. Здійснити психологічну просвіту директорів щодо значення              позитивного психологічного клімату в колективі для досягнення максимальних
 результатів педагогічної діяльності.
Категорія: Директори шкіл району.
Хід заняття
Лунає, спеціально підібрана, класична музика, увімкнута аромалампа, з ароматом ефірних олій лимонника та пачулі. Розпочинаємо тренінг.
  
Вправа 1. «1 хвилина» (1 – хв)
Мета: Націлити учасників тренінгу на динамічну роботу.
Тренер пропонує учасникам по команді почати відлік хвилини. Психологом чітко фіксується час початку хвилини і кінець. Коли закінчується хвилина психолог говорить про це учасникам і вони зупиняються, кожен на своїй секунді. Якщо кількість секунд перевищує норму на 5 – 10 секунд або більше, це говорить про підвищену нервозність та емоційну перенапруженість. Якщо ж менше норми на 5 – 10 секунд, то це показник флегматичності та деякої байдужості до діяльності. Аналіз результатів та обговорення.

Вправа 2. «Міні - проект» (10 – хв)
Мета: Визначити психологічний клімат колективу, розробити поради та рекомендацій щодо його покращення, та підвищити рівень психологічного клімату в педагогічному колективі.
 
      Робота в групах. Всі учасники діляться на 3 великі групи, кожна група
отримує ватман та фломастери для роботи. Всім групам дається однакове завдання: намалювати яким чином можна досягти позитивного психологічного клімату у колективі, а надто у вашому, оскільки ви маєте безпосередній вплив на формування позитиву в колективі. Що потрібно для успішного розвитку клімату в педагогічному колективі. Групи працюють рівно 3 – хвилини. Після завершення роботи кожна група захищає свою думку та відстоює її. Після цього психолого міняє місцями ватмани і дає наступне завдання: А тепер потрібно намалювати фактори, які можуть зіпсувати позитивний клімат та психологічний настрій педагогічного колективу в школі. Групи працюють знову рівно  3 – хвилини, після чого оголошують свої думки.  Психолог знову міняє місцями ватмани таким чином, щоб ватман був іншої групи, та дає останнє завдання:  потрібно відновити знову позитивний психологічний клімат у педагогічному колективі після всього, що його зіпсувало. 


Вправа 3. «Намалюй картину» (5 – хв)
Мета: Позитивно завершити тренінг, та дати можливість директорам дізнатися більше про себе, адже проективні методики найбільш точно розкривають внутрішній світ  особистості.

     Кожен учасник отримує стандартний аркуш паперу формату А4 на якому малюватиме свою картину, яка складається з 7 – ми елементів, а саме: Гора, дерево, будинок, дорога, кіт/кішка, сонце та змія. Після того, як учасники тренінгу намалювали свою картину психолог читає інтерпретацію кожного малюнку та в цілому по картині. 
       Обговорення та висловлювання вражень за весь проведений тренінг.


        Після обговорення тренінгу психолог робить висновки по його проведенню, та надає кожному учаснику спеціально підготовлений буклет, в якому розміщені діагностика, рекомендації та поради, щодо покращення та підвищення рівня позитивного психологічного клімату в педагогічному колективі. А також, 8 основних правил Дейла Карнегі, які принесуть душевний спокій і щастя.